UCAPAN RAYA TUAN PENGARAH AMBILAN JULAI DI BUKA ALASAN...ALASAN...ALASAN STAF KKLJ BERAYA SALAM PERPISAHAN JOM LIKE FACEBOOK PAGE

Friday, October 2, 2015

HENDAK JUAL APA?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Semua orang tahu ada hadis menyatakan, Sembilan daripada sepuluh pintu rezeki adalah melalui perniagaan dan semua orang tahu juga, senarai orang kaya di dunia dan di Malaysia kebanyakan yang berniaga atau bisnes.

Jadi kenapa anda tidak mahu melaksanakan perniagaan?

Alasan yang biasa KJ dengar adalah “tidak tahu hendak berniaga apa?”. Jadi di sini KJ hendak mencadangkan supaya untuk permulaan perniagaan anda ini, anda berniaga mengikut minat anda. Ini kerana minat akan memberi momentum dan semangat kepada anda untuk terus berusaha dan tidak cepat berputus asa jika ada sebarang rintangan.

Minat macam mana yang boleh dijadikan perniagaan?

Anda perlu pastikan apa yang diminati mempunyai permintaan dan pasaran. Ini bagi mengelakkan anda menjalankan perniagaan syok sendiri (SS). Anda boleh melaksanakan kajian pasaran terlebih dahulu.


Bagi KJ, KJ minat bercakap dan kanak-kanak. KJ sekarang tengah merancang satu bentuk perniagaan ke arah itu. Nantikannya!!!! Maka anda boleh mula merangka perniagaan anda berdasarkan minat anda!!



IKLAN

Madu Kira Haq adalah produk terbaru di Koperasi Kolej Komuniti Ledang Johor Berhad, harganya sangat murah iaitu RM 1.00 / sachet. Ia asli tanpa gula. Jika anda demam dan keadaan sekarang yang berjerebu, KJ sarankan anda mengamalkan memakannya setiap hari. InsyaALLAH akan sembuh, tambahan pula madu adalah amalan sunah yang perlu dicontohi. Dapatkannya di Koperasi Kolej Komuniti Ledang Johor Berhad. Anda akan dapat diskaun dan point jika anda berbelanja dengan menggunakan MYKAD.






No comments:

Post a Comment