UCAPAN RAYA TUAN PENGARAH AMBILAN JULAI DI BUKA ALASAN...ALASAN...ALASAN STAF KKLJ BERAYA SALAM PERPISAHAN JOM LIKE FACEBOOK PAGE

Sunday, August 2, 2015

MENGAPA PERNIAGAAN ONLINE?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Perniagaan merupakan suatu aktiviti jual beli yang bermotifkan keuntungan. Dalam Islam, perniagaan haruslah memenuhi tuntutan syariah dari segi halal dan haram. Kebanyakkan orang pada masa kini telah terjebak dalam dunia perniagaan. Perniagaan Online telah menjadi pilihan utama pada masa kini tidak kira sama ada dilakukan sepenuh masa atau separuh masa.

Mengapa?

Perniagaan Online dapat menjimatkan masa dan tenaga. Peniaga tidak perlu membayar kos sewa kedai, kos mengupah pekerja dan pasarannya juga amat luas. Peniaga boleh membuat perniagaan dirumah asalkan mempunyai talian internet.

Selain itu, pembeli tidak lagi perlu ke kedai untuk mendapatkan barang yang diingini. Mereka hanya perlu duduk dihadapan komputer dan memilih produk yang digemari. Kemudian melakukan pembayaran dan barangan akan diposkan. Mudah bukan?

Tambahan pula, kini pelbagai jenis produk sudah terdapat di perniagaan online. Barang bersaiz kecil sehingga yang besar seperti barangan antik, makanan, minuman, dan barang permainan. Kepercayaan rakyat Malaysia terhadapa jual beli online semakin meningkat. Ada juga barangan yang dibeli secara online lebih murah daripada harga pasaran.


Jadi, terpulang pada anda sama ada ingin berniaga secara online, atau offline atau kedua-duanya sekali (lebih bagus). 


1 comment:

  1. Artikel yang baik, Pernahkah anda mendengar tentang LFDS (Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian, E-mel: lfdsloans@outlook.com --WhatsApp Hubungi: +1-9893943740--lfdsloans@lemeridianfds.com) adalah sebagai perkhidmatan pendanaan Amerika Syarikat / UK yang mereka memberikan saya pinjaman $ 95,000.00 untuk melancarkan perniagaan saya dan saya telah membayarnya setiap tahun selama dua tahun sekarang dan saya masih mempunyai 2 tahun lagi walaupun saya senang bekerja dengan mereka kerana mereka adalah pemberi pinjaman Pinjaman tulen yang boleh memberi pinjaman kepada anda.

    ReplyDelete